10-09-2010

chemorologie

Mocht er me iemand, vooraleer dit verhaal begon gevraagd hebben: wat dat was zo een Chemo-behandeling ??? Ik zou het begot niet geweten hebben. Omdat ik nu toch een klein beetje verder ben in dit verhaal en dus mogelijks ook een beetje wijzer geworden dan in het begin, lijkt me een kort cursuske chemorologie hier misschien wel op zijn plaats.

Les 1. Wat Chemo zeker niet is !?

Het is in elk geval géén unieke grote pot chemische soep waar ze iedereen mee bedienen. Voor elke specifieke ziekte is er een unieke Chemo-behandeling. Iedere Chemorit is trouwens anders wat de tijdsindeling en de producten betreft.

Les 2. Wat Chemo mogelijks wel is !?

Ik zou het begot niet weten: ge krijgt die producten in spuiten en pillen en vooral in zakken met vloeistoffen die alle kleuren van de regenboog kunnen hebben. Die producten hebben allemaal een naam waar ge niks wijzer van wordt en het is voor de rest verdorie raar en agressief spul.

Les 3. Wat Chemo met mijn lijf doet (behalve de basterds killen)!?

Chemo doet in elk geval rare dingen met mijn brein, de tijd tikt anders weg dan vroeger (soms trager en op andere momenten rapper, maar in elk geval: anders). Algemeen heb ik de indruk dat ik meer tijd nodig heb om nieuwe informatie te behappen.

Chemo doet ook best wel rare dingen met mijn huid: mijn vingertoppen zijn bij momenten extreem gevoelig en prikkelbaar en temperaturen voelen anders aan. Warm is soms heet en de frigo lijkt bij momenten den diepvries wel.

Les 4. Kun je Chemo proeven of ruiken?

Wat mij betreft niet, maar Chemo doet bij momenten effectief wel iets met mijn smaak. De wereld proeft en ruikt soms anders, bepaalde tussentonen kunnen wisselen of weg vallen. Erwtensoep smaakt dan naar brocolisoep en frietjes van de frituur naar... slechte patatten. En er zijn ook nieuwe "goestjes" die de kop opsteken (zoals goeste in beuterspekken bijvoorbeeld...), vermoedelijk is dat een beetje zoals bij zwangere vrouwen, maar het is in mijn geval een redelijk idiote onderneming om dat soort vergelijking te maken, vrees peis ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten