27-12-2010

brief

Dag Viv,
 
bedankt voor je welgemeende wensen voor 2011 en bij deze ook van mijn kant het allerbeste voor het nieuwe jaar met bovenal een goede gezondheid en af een toe een zonnige dag zonder al te veel kopzorgen.
 
Een mens is een eigenaardig zoogdier... dank zij onze veel te grote hersenen slagen we er in om voor allerlei ingewikkelde problemen oplossingen te bedenken en om wonderlijke dingen zoals muziek en kunst te creëren maar terzeldertijd zijn die hersenen een bron van angst en twijfel en verwarring. Als ik al iets geleerd heb uit dat ziekteverhaal van mij, dan is het dat we eigenlijk maar een pluisje in de wind zijn en dat er weinig is dat we zelf in handen hebben, ik probeer om de dingen dag per dag op me af te laten komen en me niet te vaak te laten meezuigen in datgene waar ik geen pak op heb (zowat alles dus) maar het blijft proberen...
 
Wat mijn therapie betreft is er stillaan licht aan het eind van de tunnel... de 1ste week van januari moet ik nog eens naar het ziekenhuis voor een zwaardere chemo maar van dan af volgt er een lichter parcours tot eind juni. De resultaten van de tests die regelmatig gebeuren zijn tot hiertoe altijd positief wat uiteraard hoop heeft voor de toekomst. Of ik ooit echt van dat beestje af kom weet ik niet maar het perspectief is toch stillaan dat er toch nog wat kwaliteitsvolle jaren voor me liggen... meer hoeft dat voor mij niet te zijn.
 
Nogmaals bedankt voor je openhartige brief, probeer te genieten van deze vrije dagen en tot binnenkort...
 
Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten