12-12-2010

kerst















Het zal er ongeveer zo uitgezien hebben denk ik, met dien verstande dat de beeldjes altijd in een tochtig kerststalleke (een mooi stukje huisvlijt opgebouwd uit boomschors) opgesteld stonden en elk jaar opnieuw zorgde een ferme winterprik voor een groot pak kunstsneeuw bovenop en naast het stalleke (in dat verband sneuvelden er altijd wel enkele verpakkingen sneeuwwitte watten) en werd het geheel afgewerkt met een kerstboom met glazen spits en enkele vergulde slingers.

Een sober maar stemmig tafereeltje dat niet zonder betekenis was... dat is me bijgebleven omdat ik op een goede dag, zonder het zelf goed te beseffen serieus de mist ingegaan ben door de setting iet of wat aan te passen. De Sint moet dat jaar nogal verward geweest zijn want hij had me een hele doos legermateriaal geschonken, iets waar een vredelievende gast als ik geen blijf mee wist. Dat resulteerde in een experimentje waarbij een amerikaanse GI gewisseld werd met kindeke Jezus dat in de kribbe lag.

Geen verstandige keuze van deze jongen zo bleek achteraf want ik heb me daar een sermoen gekregen van ons vader dat me nog heel lang is bijgebleven. Mijn eerste stappen in de wereld van "Make love, No war" en "Give peace a chance" zijn niet bepaald een succes geweest moet ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten