18-12-2010

overleden

Deze morgen een telefoontje gehad vanuit Knokke met de melding dat 'Tjn twee' gisterenavond gestorven is, Tjn is 75 geworden.

Begin november hebben we samen een tijdje een kamer gedeeld... Het was, hoe gek het ook mag klinken een bijzondere tijd... 'oorlogsfilmen' bekeken, nogal wat gebabbeld over 't leven, samen tafelbier gedronken en in die korte tijd een soort 'band' gevonden.

Tjn had AML en moest door een zware chemo, ik had mijn twijfels over de kans op slagen van die therapie, gezien zijn breekbare conditie en mentale kwetsbaarheid. Maar goed er was eigenlijk geen alternatief.

De behandeling is een 2-tal weken terug opgestart, maar het moet dan vrij vlug mis gegaan zijn, een ernstige infectie, opname op intensive care en ...

Ik zit op een slecht pad, zei Tjn, dat zal heel zeker niet meer goed komen en hij heeft wel heel erg snel gelijk gekregen.

Noot: ziekenhuiskamers zijn vreemde oorden waar mensen komen en gaan maar soms ook een beetje thuiskomen bij mekaar.

1 opmerking:

  1. Langs deze weg wil ik mijn medeleven betuigen bij het overlijden van 'Tjn twee' Marc ik hoop en ben daar bijna zeker van dat je samen mooie herinneringen hebt kunnen ophalen tijdens het delen van de kamer in het ziekenhuis. Koester het mooie en vergeet het andere.
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen