06-08-2010

Hoss


Raar, maar het schiet me hier en nu te binnen dat ik als schoolgaande kid een lapnaam had. In the early 60's had je hier te lande twee heel populaire series met name: The Flintstones (jabadabadoe...) en Bonanza (tenderedenderendende...).

Bij de Flinstones maakten Fred, Wilma en Barney het mooie weer en was het transport CO2-neutraal (alles liep op voetjes). Bonanza echter dat was andere koek... Pa Cartwright woonde met zijn 3 zonen: Adam, Little Joe en Hoss op de Ponderosa. Elke week deden ze in hun buurt het recht zegevieren en daarvoor werd menig robbertje gevochten.

Een van de vaste rituelen s'morgens tijdens het naar school gaan was "het in geuren & kleuren" naspelen van de aflevering van de vorige avond. In het naspelen van Bonanza moet ik nogal passioneel geweest zijn (zoals later ook met de meeste andere dingen trouwens)... punt was dat mijne boezemvriend Jan (altijd samen uit en thuis in die tijd) me op een mooie dag met de lapnaam Hoss bedacht.

Iets wat ik maar matig kon smaken want Hoss was het dikkertje en de lomperik van de 3 broers en alle mooie meisjes vielen altijd voor Adam en Little Joe. Die lapnaam heeft me toch lange tijd achtervolgd en is me pas bij het verlaten van de lagere school ontvallen denk ik... of ik er een trauma aan overhouden heb ?

Nee dat denk het niet, hoogstens misschien een voorkeur voor blonde meisjes met cowboylaarzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten