29-08-2010

fringale

Het is me, voor zover mijn herinnering strekt maar één keer overkomen de laatste jaren... Beselare, de klim met de kasseikes, we hebben al wat kilometers van de tabaksroute in de benen, maar niks laat vermoeden dat bij mij het vet al van de soep is. Een brommertje flitst ons voorbij en F. kan het weer niet laten om dat wiel te pakken. Ik twijfel heel even, maar met één "coup de pédalle" wip ik even later toch naar F. zijn wiel... het is behoorlijk "purmen" om te volgen, maar korte tijd later fietsen we boven. En dan, ja dan... blijkt dat mijnen "bidon" plots helemaal en tot op de bodem leeg is. Nog een 50-tal kilometer te gaan zonder nen druppel naft, dat kan nog leuk worden! Tegen een echt "franse fringale" is er bij mijn weten geen kruid gewassen: gene St. Bernardshond mee zo een tunneke aan zijn nek, genen EPO in poederkes of in pillen, geen bloedtransfusie, kortom: nada, njiente, niks. Het is pompen of verzuipen tot in Kuurne aan een belachelijke snelheid (niet eens goed genoeg om commissies te gaan doen). Thuis komen, in uw bedde kruipen en s'anderendaags mee ne rooie kop uit uw bedde kruipen, is al wat er op zit.

Awel ja, dat was enkele jaren geleden... en het is me verdorie van het weekend opnieuw overkomen zie. Niet van een tempo-sprintje op Beselare-berg (?) maar wel van de nawerking van da chemo-kuurke van afgelopen maand waarschijnlijk. Donderdagavond nog vol goede moed huize Beeklaan binnengestapt, content van eindelijk were efkes thuis te zijn. En dan, out of the bleu, gewoon finaal gecrashed, fringale totale, compleet gevloerd, geland op ground-zero. Enige remedie: permanent kamperen in tram 7 en verstand op 0, op niks meer peizen, en al heel zeker niet op dat achterwiel van F.
dat soepel en schijnbaar moeiteloos over die kasseikes van...

2 opmerkingen:

  1. Kasseien vloeren,worden ook gevloerd door voeten ,banden.Hard to digest...
    gelukkig is er ook nog tarmac loopt zoet,blijf in het zadel grts rikske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marc,

    De volgende keer dat je die Beselaarse berg hebt beklommen, kom je langs voor een frisse pint he!
    Hou vol; de komende cols beloven zwaar te worden, maar de overwinning lonkt!

    Beselaarse groetjes,
    Nele B.

    Ps: proficiat met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen