06-10-2010

clocks


Ik heb het sinds mijn kinderjaren altijd vertikt om een polshorloge te dragen, achteraf gezien had dit wellicht te maken met een verkeerd begrepen "mei 68-gevoel" en zeker niet met een boycot van de polshorlogeverkopers, maar in elk geval heb ik nooit zo een ding aan mijn pols gehad. Vandaar dat ik vooral gebruiker ben van mijn "inwendige klok" en als de nood echt hoog is van uurwerken van externe origine (wandklokken of het polshorloge van de buur).

De laatste tijd overweeg ik evenwel om op mijn ver gevorderde leeftijd toch nog een polshorloge aan te schaffen. Ik heb bij momenten namelijk nogal wat last van een "onstabiele" inwendige klok. Het is heel gek maar op bepaalde momenten begint mijn klok een heel eigen leven te leiden (nu eens tikt hij veel te traag weg en dan weer veel te snel), zodat mijn eigen gevoel van tijd en ritme soms compleet in de war raakt.

Het lijkt wellicht een klein probleem als je dat zo leest maar geloof me, dit is niet zo probleem als je zou denken, ik ben soms volledig de "tijds-pedalen" kwijt. Mochten er polshorloge-kenners zijn onder jullie, die goede tips hebben over merken, prijzen en technische prestaties... ik kan jullie info momenteel goed gebruiken.

3 opmerkingen:

  1. op de wekelijkse markt in Kortrijk of Harelbeke: voor de prijs van 25 euro heb je een ruime keuze aan goed werkende en duidelijke exemplaren zowel digitaal als met wijzerplaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marc,

    Waarom geen sprekende klok, mijn nonkel had er zo één, ieder uur sprak ze de juiste tijd uit en bij een duw op de polshorloge was de sprekende klok erweer. Ge kunt ook kiezen in't vlaamsch of nederlans, vrouwenstem, mannenstem... oneindig veel mogelijkheden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf draag ik maar een polshorloge als ik op vakantie ben. Stom in een woord. Als er een periode is waar tijd ongekontroleerd moet passeren,dan is dat de juiste moment wel.Dus buiten de vakanties bied ik mijn orloge aan.Ik heb er ook een van toen ik eens naar de turken ben geweest. Alles bij elkaar gezien geeft dat Turks ding wel een mooie tijd. Sorry voor de lange uiteenzetting.

    BeantwoordenVerwijderen